Pages

Tutorial centerkan header





Assalamualaikum .
Annahangsaeyo ! hehe . pernah tak terjadi header korang senget ke kiri atau ke kanan ? Header yang tak center ? Oke , meh saya tunjukkan cara nak centerkan header .

Pergi design-> edit html
Cari code ini  -> #outer-wrapper
 Guna Ctrl + f untuk cari kod di atas .

Bawah kod tu ada perkataan width . tul tak ? eg.

#outer-wrapper {
background:#FFFFFF;
width: 1000px;
 
 Maksudnya,width outer wrapper nadia 1000px . Korang ubahlah ikut kesesuaian blog korang . Kalau nak ikut width blog nadia pun boleh .

Pastu cari kod ne -> #header-wrapper
kat bawah kod tu ada width jugak,sama macam #outer-wrapper tuh .
 
Korang kena pastikan width header-wrapper tu sama dengan width outer-wrapper ,oke ? ;DD
Setakat itu sahaja . Terimas ! :))

p/s kekadang ada blog yang headernya dah sedia center , takya diubah kay !



Kamsahamnida baca entri ini!^o^

0 000 tikus menggigit: