Pages

Ciri2 orang yang senang digigit nyamuk

wah ! Dr Nadia mengomel lagi . Pesakit-pesakit yang datang ke klinik Dr Nadia kali ini akan diberi ceramah tentang ciri-ciri.........uh ! tengok tajuk kat atas tu lah . huuu..

1-Memiliki kolestrol dan steroid yang tinggi
Nyamuk sering gigit orang ada kolestrol dan steroid yang tinggi.Umumnya,nyamuk tu ikut je orang yang ada kolestrol tinggi.

2-Orang yang banyak mengeluarkan karbon dioksida
Korang tau tak ,nyamuk suka sangat kat karbon dioksida yang dikeluarkan oleh tubuh ?

3-Ibu hamil
Kenapa?sebab nafas ibu hamil mempunyai kadar karbon dioksida yang tinggi .

4-Orang dengan golongan darah tertentu
Jenis darah yang berbeza megeluarkan bau yang berbeza juga.Ada yang buat nyamuk suka dan ada yang tidak.Misalnya,golongan darah O memiliki bau tinggi dalam cairan dalam tubuhnya so mudahlaa nyamuk detect dia.

5-Orang yang kulit lembut

sebab?sebab jarum nyamuk tu mudah tembus ke dalam daging.

6-Orang yang sedang berakitiviti di luar rumah dll.

kat luar tu banyak nyamuk,masuklaa rumah.Nyamuk ni umumnya dia cari objek yang bergerak.

TAMAT


orang yang perasan dia doktor,

Nur Nadiah aka Dr Nadia


Kamsahamnida baca entri ini!^o^

0 000 tikus menggigit: